Friday, March 25, 2022

Livsläxa uppsats

Livsläxa uppsats



Bidragsgivare Bio Lona Glenn Los Angeles Lona tog examen från Los Angeles City College. Bara en av dem höll fortfarande på med försäljning och det verkade han ha gjort livslektionsuppsats charm och gyllene touch som översteg begreppet tur eller marknadskrafter. Detta är värdefullt för min högskolekarriär såväl som min framtida karriär. Jag ser nu tillbaka på den upplevelsen när jag känner mig undermotiverad, livslektionsuppsats, så att jag kan komma ihåg hur bra jag kan vara när jag tillämpar mig fullt ut. Ända sedan jag var liten har Oak Lawn varit mitt hem. Mitt matsmältningssystem var förlamat och fungerade inte som det ska. Han berättade att företaget hade köpt ett nytt parti outnyttjade leads som kunde säljas, men han berättade för oss att vi inte fick dem.





Bidragsgivare Bio



EDUARDOav Miamis deltagande i Varsity Tutors oktoberstipendietävling. Alla har lärt sig en värdefull livsläxa utanför klassrummet. I början av detta år upplevde jag en upplevelse som förändrade mitt sätt att se på livet och som lärde mig en mycket viktig läxa. Att börja, livslektionsuppsats, Jag fick diagnosen en svår ulcerös kolit, vilket är en inflammation i tjocktarmen. Symtom på denna sjukdom inkluderade buksmärtor, blodig avföring och feber. Det var den värsta nyheten jag någonsin fått i mitt liv. Jag fick ta itu med en brandfarlig tarmsjukdom för resten av mitt liv. Jag skulle alltid tänka för mig själv varför jag fick den här sjukdomen i så ung ålder när jag bara börjar leva.


Nyheten var verkligen förödande för mig. Jag var tvungen att ta itu med dessa blossar då och då. Dessa blossar var ett problem för mig i skolan. Jag deltog vanligtvis inte i fritidsaktiviteter på grund av blossningar och var ofta inlagd på sjukhus. Det var inte förrän i januari i år som jag upplevde en kraftig blossning efter min juniorringceremoni som jag tvingades läggas in på sjukhus. Det som ännu skulle komma var den värsta delen av detta hinder. Min gastroenterolog gjorde några tester under ett par dagar och kom fram till att jag behövde få bort min tjocktarm och istället ha en tillfällig kolostomipåse. Han sa också att om tjocktarmen inte togs bort skulle jag ha en hög risk att få tjocktarmscancer.


Jag bestämde mig för att operera mig eftersom jag var trött på mina frekventa blossningar. I februari fick jag en livslektionsuppsats vilket krävde borttagning av min tjocktarm. Efter operationen mådde jag bra tills jag fick komplikationer efter operationen. Mitt matsmältningssystem var förlamat och fungerade inte som det ska. Jag skickades sedan till intensivvård efter ytterligare tre operationer. Efter tre månaders återhämtning blev jag äntligen utskriven i början livslektionsuppsats Maj. Vid den tiden hade jag livslektionsuppsats fyrtio pund och kunde knappt gå efter att ha legat länge i sängen.


Jag fick sedan hemundervisning under resten av tiden livslektionsuppsats år och fick fysiska och livslektionsuppsats terapi efter vad jag har varit livslektionsuppsats i fyra månader. Denna upplevelse var den mest unika upplevelse jag någonsin har mött i mitt liv. Den här upplevelsen lärde mig en livsläxa som jag aldrig skulle ha förstått utan att ha gått igenom detta hinder. Den här erfarenheten lärde mig att allt som kan påverka en person, oavsett om det är lindrigt eller allvarligt, kan hända av en anledning. Den här lektionen lärde mig att om något mildt eller allvarligt skulle påverka mig igen senare i framtiden, så skulle jag ha sett på den situationen på ett positivt sätt, i vetskap om att något gott kommer att komma livslektionsuppsats Det.


Dessutom lärde den här erfarenheten mig också att livet går vidare och att det kommer att finnas saker som du kommer att behöva leva med resten av ditt liv, oavsett om det är en livslektionsuppsats eller kanske en älskads död. Jag är glad att jag gick igenom den här upplevelsen, eftersom den lärde mig en värdefull livsläxa som jag kanske aldrig skulle ha förstått utan den här upplevelsen, livslektionsuppsats. Logga in Tutor Bios Prissättning Test Prep HIGH SCHOOL ACT Handledning SAT Handledning PSAT Handledning ASPIRE Handledning SHSAT Handledning STAAR Handledning. GRADUATE SCHOOL MCAT Handledning GRE Handledning LSAT Handledning GMAT Handledning.


K-8 SYFTEN Handledning HSPT Handledning ISEE Handledning ISAT Handledning SSAT Handledning STAAR Handledning. mattehandledning Algebra Calculus Elementary Math Geometri Pre-Calculus Statistik Trigonometri. vetenskap handledning Anatomi Biologi Kemi Fysik Fysiologi. främmande språk Franska Tyska Latin Mandarin Kinesiska Spanska. elementär handledning Läsning Phonics Elementär matematik. övrigt Redovisning Datavetenskap Ekonomi Engelska Finans Historia Skriva Sommar, livslektionsuppsats. Stipendiehem, livslektionsuppsats. Uppsats Leaderboard. Tidigare inlägg. Upplevelsen som lärde mig en värdefull livslektion av EDUARDO EDUARDOof Miamis deltagande i Varsity Tutors oktoberstipendietävling Rank: 2 röster. EDUARDO från Miami, FL. Rösta på min uppsats med en tweet! Erfarenheten som lärde mig en värdefull livslektion av EDUARDO - Oktoberstipendieuppsats Alla har lärt sig en värdefull livslektion utanför klassrummet.


Hitta de bästa lärarna Fyll inte i detta fält, livslektionsuppsats. Ditt fullständiga namn. Telefonnummer. Postnummer. Toppämnen. Toppplatser. Vårt företag, livslektionsuppsats. Gratis resurser. College Scholarship Admissions Blog Test Prep Books. Web English Teacher Early America Hotmath Aplusmath, livslektionsuppsats. Universitetslärare. Integritetspolicy. Villkor. Logga in.





uppsats om rasdiskriminering



Den som tjänade mest under veckan fick en helt ny bil; näst flest fick en ny uppsättning stekknivar. Om du misslyckades med en försäljning fick du sparken. Efter många telefonsamtal och mycket värvningar fick jag äntligen ett möte med ett par som hade värvats några gånger. Jag fick höra att de bara gillar att prata med försäljningsagenter, men jag tänkte inte låta det stoppa mig. Jag gick runt i deras hus och pratade med dem till två på natten. Vid det här laget höll jag fram en penna och väntade på att de skulle skriva under. Efter cirka tjugo minuters tystnad tog de pennan och skrev under, och gick därför med på att köpa sex lägenheter i ett lägenhetskomplex. Vad jag lärde mig av den här erfarenheten är det faktum att du gör din egen lycka. Vi på kontoret klagade ständigt över vår tur och våra ledtrådar, och ändå när mitt jobb stod på spel lyckades jag göra den största försäljningen jag hade gjort på hela året.


Det är sant att jag var motiverad på ett opassande och orättvist sätt, men jag lärde mig att jag gör min egen lycka. Jag ser nu tillbaka på den upplevelsen när jag känner mig undermotiverad, så att jag kan komma ihåg hur bra jag kan vara när jag tillämpar mig fullt ut. Inledning Den här berättande uppsatsen förklarar vad jag lärde mig när jag arbetade som ledande befattningshavare på en fastighetsbyrå. Kropp Under min tid på fastighetsbyrån såg vi försäljningssiffrorna sjunka och ledningsgruppen började bli förvärrade. Slutsats Det jag lärde mig av den här erfarenheten är det faktum att du gör din egen lycka.


Få fler gratis uppsatser Vilka kategorier var användbara för dig? Antagning Karriärkurser Uppsatsprov Skrivverktyg Skrivguide Användbara resurser. Skicka via e-post. Mest användbara resurser för studenter: Gratis uppsatser Ladda ner Skrivverktyg Lista Korrekturläsningstjänster Universitetsbetyg. Bidragsgivare Bio Lona Glenn Los Angeles Lona tog examen från Los Angeles City College. Människor kommer bara någonstans, i den här världen, om de har något att erbjuda. Jag har ett par saker jag kan erbjuda. Jag har bott i samma stad hela mitt liv. Ända sedan jag var liten har Oak Lawn varit mitt hem. Jag har haft tak över huvudet, mat att äta och föräldrar som älskar mig lika bra som varandra. För detta är jag mycket lyckligt lottad och tacksam. Men livet var inte alltid bra. Hela tiden jag gick i gymnasieskolan var jag ett av barnen som inte hade en massa vänner; istället blev jag behandlad som en dåre.


Jag blev heller aldrig tillräckligt utmanad och fann mig själv uttråkad med skolan och livet. Men hela upplevelsen lärde mig många lektioner och hjälpte mig att hitta två viktiga färdigheter som kommer att påverka mitt liv för alltid. Jag lärde mig att visa medkänsla för alla människor, och jag lärde mig att få tid för alla aktiviteter. När jag blev hånfull föreställde jag mig själv i den bedömningsplats som mina jämnåriga stod för. När jag såg mig själv där kände jag alltid medkänsla och respekt för människor. När jag hade tråkigt skulle jag försöka packa in mer i min dag, utnyttja min tid och alltid ha utrymme att göra mer. Jag gick många före och efter skolan sporter och många av de klubbar som erbjöds också.


Jag kan hantera hur många utmaningar som helst och det beror på att jag har blivit starkare genom mina erfarenheter. Sedan jag gick in i grundskolan tills jag lämnade grundskolan var jag en syndabock och en verbal boxningspåse. Genom plågan jag fick av mina kamrater fick jag också en mycket speciell gåva. Jag lärde mig att kommunicera med andra och behandla dem som jämlikar. Jag blev behandlad som smuts för att roa mina kamrater fram till slutet av gymnasiet. Den här tiden i mitt liv var ansträngande och fick mig att frukta att gå till skolan varje morgon. Jag brukade må dåligt hela tiden och hade väldigt få roliga dagar.


Genom all plåga och ångest hittade jag ett silverkant. Jag kunde uppskatta människor, inte för hur de såg ut, talade eller betedde sig som, utan för vem de verkligen var. När mellanstadiet rullade runt fick jag nya vänner och glömde gamla rivaliteter. I slutet av mellanstadiet och början av gymnasiet hade jag fulländat mina färdigheter att kommunicera, förstå och bli vän med människor. Efter att ha väglett mig genom gymnasiet med lätthet, kommer dessa egenskaper säkerligen leda mig till en ljus framtid. I livet är det lika viktigt att göra det rätta första intrycket på människor som att vara vänlig mot människor med auktoritet. Denna mycket tidiga livserfarenhet har tagit mig före konkurrenterna.

No comments:

Post a Comment