Wednesday, January 26, 2022

Reflekterande omvårdnadsuppsats

Reflekterande omvårdnadsuppsats



Beroende på din disciplin och publik kan formatet på ditt reflekterande skrift ändras något. stödja överkomliga sjuksköterskor. Hälsosamma relationer kommer sannolikt att förbättra gruppsammanhållningen. Om värdighet i vården Mr Moses, reflekterande omvårdnadsuppsats, värdighet kommer att definieras som en omsorg som ges till Mr Moses som kommer att upprätthålla, främja och inte försämra hans självrespekt trots att hans nuvarande situation är blöt av urin och lukt av avföring eller hans ålder SCIE, Mr Moses vård bör ges i ett privat område, vilket säkerställer Mr Moses får vård på ett värdigt sätt som inte förödmjukar reflekterande omvårdnadsuppsats Diskussion om Mr Moses tillstånd bör diskuteras med honom där andra inte kan höra och gardiner eller dörrar är stängda under Mr Moses vård Woolhead et al, Michael bekräftade för mig att Mrs. Dessa reflekterande omvårdnadsuppsats stilar är de mest lämpliga för amningspapper.





Beräkna priset på din beställning



Som utövare innebär reflekterande skrivande inom omvårdnad en process för att göra meningsfulla erfarenheter för att lära sig. Ofta reflekterar sjuksköterskor och andra läkare som en del av sin dagliga praktik, ibland till och med omedvetna om att de gör det. Reflekterande skrivande inom omvårdnad har många fördelar för båda reflekterande omvårdnadsuppsats proffs och patienter. För att reflektera effektivt bör sjuksköterskor beskriva, analysera och utvärdera erfarenheter från sina respektive praktiker på ett sätt som hjälper dem att förstå det. Reflektion kan reflekterande omvårdnadsuppsats före, under och efter en upplevelse eller händelse. Oavsett ögonblick händer det, det möjliggör ofta lärande.


Undvik att välja negativa incidenter när du tränar reflekterande skrivvård, eftersom de kan få dig att uppehålla dig vid saker som aldrig gick bra istället för reflekterande omvårdnadsuppsats på vad som gick bra. Var därför alltid uppmärksam på vad du väljer att reflektera över, reflekterande omvårdnadsuppsats, och dras till mer positiva händelser eller upplevelser. Även om reflektion ofta sker på individnivå, kan reflekterande skrivande inom omvårdnad ske i grupp beroende på reflekterande omvårdnadsuppsats situation. Sådan reflektion kan antingen vara formell eller informell, vilket inkluderar reflektion i förlängningssyfte. Behöver hjälp med reflekterande skrivande inom omvårdnad?


Gå sedan över till Myhomeworkwriters. com, den bästa hjälptjänsten för uppsatser online. Sedan många år tillbaka har My Homework Writers etablerat sig som den bästa, mest prisvärda uppsatshjälptjänsten tillgänglig för studenter. Angående reflekterande skrivande inom omvårdnad, reflekterande omvårdnadsuppsats av tjänsterna du kan komma åt på My Homework Writers inkluderar:. Definitionen av reflekterande skrivande i omvårdnad kan hämtas från praktiken Reflektion. Reflekterande träning innebär att gå tillbaka över upplevelser eller händelser under en viss arbetsdag och undersöka vad du gjorde och hur du gjorde det.


Du kan reflekterande omvårdnadsuppsats av omvårdnadsreflektion som ett kretslopp, där du tittar på händelserna som hände, vad du gjorde, vad du kunde ha gjort bättre och vad du kan göra nästa gång. Reflekterande skrivande inom omvårdnad handlar inte om detta i dina förmågor och att hitta bristerna i de beslut du tagit under ditt arbete. Men om du gjorde några misstag under specifika skeden av arbetet, eller om du kunde ha hanterat saker bättre, kan reflekterande skrivande inom omvårdnad hjälpa till att förbättra ditt arbete. Genom sådana förbättringar kan du vara i en position att reagera bättre när liknande händelser inträffar i framtiden. Medan reflekterande reflekterande omvårdnadsuppsats att skriva är ganska vanligt, du kan också göra det genom att fundera på om det är bekvämare för dig. Det är dock att rekommendera att anteckna, eftersom sådana påtagliga bevis ofta kommer till användning senare.


Ett annat utmärkt sätt för reflekterande praktik är via handledningssessioner. Nedan följer några steg att följa under reflekterande skrivande inom omvårdnad:. En reflekterande skrift är en form av uppsats där författaren undersöker upplevelser i sitt liv. Efter granskning skriver författaren om sådana upplevelser, reflekterande omvårdnadsuppsats, dyka djupare in i hur de förändrades, reflekterande omvårdnadsuppsats, växt eller utvecklats från dem. Beroende på din disciplin och publik kan formatet på ditt reflekterande skrift ändras något. Tänk på en upplevelse eller en händelse som kan vara ett utmärkt ämne för din reflektion.


När du har bestämt dig för en enskild händelse, fundera över hur du känner för den, hur händelsen påverkade ditt liv och varför den påverkade dig. Genom att göra detta kan du skapa ett examensarbete, som bör fungera som fokuspunkten för ditt reflektionspapper. Ett bra sätt att göra detta är att skriva ner ditt avhandlingsutlåtande och rita en cirkel runt det. När du har gjort detta, identifiera de viktigaste idéerna och argumenten som kommer att stödja din avhandling, samtidigt som du hjälper läsarna att följa hur dina tankar och erfarenheter utvecklas under uppsatsen. Gruppera dessa idéer i stycken som du kommer att fokusera på att fylla i senare. Koppla alla dessa idéer till din centrala cirkel.


Slutligen, besluta om den logiska sekvensen av dina stycken och ordna dem därefter, reflekterande omvårdnadsuppsats. När du så småningom börjar skriva din reflektion, ta bort allt med ett starkt inledande stycke, reflekterande omvårdnadsuppsats. Gör introduktionen av din uppsats väldigt uppmärksammad. Ett medryckande inledande stycke kommer att göra dina läsare hooked redan från början. Ange alla stödjande idéer, reflekterande omvårdnadsuppsats, exempel och argument i huvudstyckena i din reflektion.


Se till att du bara betonar en upplevelse eller punkt i varje stycke, reflekterande omvårdnadsuppsats, samt dina reflektioner kring det. Avsluta din reflektion med ett slutstycke. Ge en kort sammanfattning av dina tankar i den första meningen i din slutsats. Tänk på allt du har lärt dig och hur dina erfarenheter kan vara till hjälp för andra, reflekterande omvårdnadsuppsats. Om det är lämpligt, avsluta din uppsats med en retorisk fråga till publiken om hur reflekterande omvårdnadsuppsats skulle agera i en liknande situation. Alternativt kan du be dem reflektera över ämnen som det du har skrivit om på egen hand, reflekterande omvårdnadsuppsats.


Sedan införandet av reflekterande praktik i omvårdnad har sjuksköterskor njutit reflekterande omvårdnadsuppsats förmåner. Några av fördelarna inkluderar:. Oavsett yrke behandlar människor information olika. Detta även utan att beakta det faktum att de flesta sjuksköterskor reflekterande omvårdnadsuppsats under stress, de åtaganden de gör och reflekterande omvårdnadsuppsats begränsad tid de får tillbringa med sina nära och kära. Vad detta innebär i verkliga termer är att närhelst sjuksköterskor gör misstag eller lär sig nya saker, behåller de information på olika sätt. Det beror på att vissa sjuksköterskor kanske inte behåller information så bra, medan andra behåller mycket information. Genom reflekterande skrivande inom omvårdnaden måste dock sjuksköterskor sitta ner och medvetet fundera över sina erfarenheter på jobbet.


Denna handling av medvetet tänkande innebär att sjuksköterskor börjar placera sina incidenter eller dagar på jobbet i långtidsminnet. När sjuksköterskor börjar gå igenom olika händelser och reflektera över alla alternativa handlingar de reflekterande omvårdnadsuppsats har vidtagit, förstärker de positiva handlingar djupare in i deras minnen, reflekterande omvårdnadsuppsats. Även om reflektion kan inträffa före eller efter en specifik händelse, sker den ofta under händelser. Detta innebär att sjuksköterskor reflekterar över sina handlingar när de skriver i sina dagliga journaler eller diskuterar frågor med sina chefer. Med övning kan dock reflekterande övning ske i handling. Detta inträffar när sjuksköterskor känner igen olika situationer medan de fortfarande är i dem och kan reflektera över vad som händer.


Sådan reflektion tar sjuksköterskor ner på en väg av mindfulness, dvs. Sjuksköterskor behöver varken säga något som dyker upp i deras huvuden och de behöver inte få panik och bli nervösa under stunden. Alla möjliga saker kan hända sjuksköterskor och patienter under arbetets gång. Ibland händer saker i närvaro av sjuksköterskor, och ibland går de in och upptäcker att situationer utvecklas. Att tydligt komma ihåg incidenter och händelser när de inträffade, utan att utelämna dina handlingar kan vara en mycket viktig färdighet. Det är därför reflekterande skrivande inom omvårdnad uppmuntras starkt, vare sig det är formellt eller helt enkelt att skriva i en daglig dagbok. Genom reflekterande skrivande i omvårdnad kan sjuksköterskor fånga all viktig information och hänvisa till dem i framtiden om det behövs. Reflektion är en viktig färdighet för alla vårdpersonal eftersom det hjälper dem att dela kunskap med andra vårdpersonal.


Det gynnar utövarna och gör det möjligt för dem att förstå utmanande situationer. Utan tvekan hjälper detta till att optimera arbetsmetoder samtidigt som det förbättrar interprofessionella relationer. Genom reflektion, reflekterande omvårdnadsuppsats, sjuksköterskor och annan vårdpersonal kan titta på sina kollegors praxis från en objektiv synvinkel. Genom att göra det här, reflekterande omvårdnadsuppsats, sjuksköterskor kan höja kvaliteten på sina prestationer på jobbet. Reflektion skapar reflekterande omvårdnadsuppsats för att identifiera styrkor och svagheter, som ligger till grund för att förstärka och utveckla de områden som behöver förbättras.


Nedan följer några rekommenderade steg att följa när du skriver reflekterande konton:. Allt reflekterande skrivande inom omvårdnad eller någon annan form av Reflektion för den delen börjar med en introduktion. Ange i inledningen vilka förväntningar du hade på en lektion, läsning eller upplevelse som du tänker reflektera över, reflekterande omvårdnadsuppsats. Avsluta din introduktion med ett examensarbete som visar hur dina åsikter förändrades. Medan de flesta reflekterande uppsatser följer den konventionella introduktionen, kroppsstyckena och slutformatet, följer reflekterande skrivande inom omvårdnad ett något annorlunda format. Reflekterande omvårdnadsuppsatser består vanligtvis av följande delar:. Att skriva om utbildnings- eller yrkeserfarenheter inom sjuksköterskeområdet är en vanlig praxis som har varit på plats under lång tid reflekterande omvårdnadsuppsats. Denna form av skrivande gör det möjligt för sjuksköterskor att utveckla Reflektion och följaktligen lära av sina erfarenheter.


De flesta vårdpersonal uppmuntrar reflekterande skrivande för att upprätthålla utvecklingen av relationell, etisk och klinisk kompetens hos sjuksköterskor samtidigt som de främjar självkännedom. Introduktionen av en omvårdnadsuppsats bör förklara syftet med uppsatsen och informera läsarna vad de kan förvänta sig. Detta avsnitt bör endast innehålla värdefulla och viktiga detaljer om uppsatsen. I denna avdelning, reflekterande omvårdnadsuppsats, sjuksköterskor måste inte bara visa sina reaktioner på specifika situationer utan också dela med sig av sina personliga känslor. Ofta borde dessa känslor handla om hur de kunde övervinna sina känslor och agera rationellt, reflekterande omvårdnadsuppsats. Kom ihåg att när du utvärderar dina erfarenheter reflekterande omvårdnadsuppsats saker korta.


Du kan göra det här avsnittet till en sammanfattning av deras erfarenheter eller händelser i fråga som betyder för dig på professionell nivå. Detta avsnitt har en nära koppling till föregående avsnitt. Medan du är i föregående avsnitt reflekterande omvårdnadsuppsats ger en sammanfattning av den specifika händelsen eller upplevelserna, det här avsnittet bör fokusera på att illustrera vad de specifika händelserna eller upplevelserna fick dig att förstå. Illustrera också eventuella planer för självutveckling som du tänker fortsätta i framtiden. Det här avsnittet är väldigt enkelt och okomplicerat. Ge en sammanfattning av all information du diskuterar i uppsatsen, reflekterande omvårdnadsuppsats. Undvik att introducera några nya idéer, eftersom det kan förvirra dina läsare.


Syftet med denna uppsats är att reflektera över mitt möte med en patient i en vårdmiljö. Reflektion är ofta synonymt med att lära sig av erfarenheter. Professionella ser det som ett viktigt tillvägagångssätt för att anamma ett system för livslångt lärande. De flesta yrkesverksamma ser denna metod som ett effektivt sätt att främja professionell och personlig utveckling, både oberoende och kvalificerade yrkesverksamma. En sådan utveckling stimulerar så småningom både professionell och personlig tillväxt. Händelsen som jag kommer att reflektera i detta dokument inträffade under min placering på onkologisk avdelning under reflekterande omvårdnadsuppsats första året av min yrkeskarriär som sjuksköterska, reflekterande omvårdnadsuppsats.





exempel på förklarande uppsats



Ett bra sätt att göra detta är att skriva ner ditt avhandlingsutlåtande och rita en cirkel runt det. När du har gjort detta, identifiera de viktigaste idéerna och argumenten som kommer att stödja din avhandling, samtidigt som du hjälper läsarna att följa hur dina tankar och erfarenheter utvecklas under uppsatsen. Gruppera dessa idéer i stycken som du kommer att fokusera på att fylla i senare. Koppla alla dessa idéer till din centrala cirkel. Slutligen, besluta om den logiska sekvensen av dina stycken och ordna dem därefter. När du så småningom börjar skriva din reflektion, ta bort allt med ett starkt inledande stycke.


Gör introduktionen av din uppsats väldigt uppmärksammad. Ett medryckande inledande stycke kommer att göra dina läsare hooked redan från början. Ange alla stödjande idéer, exempel och argument i huvudstyckena i din reflektion. Inom varje stycke, se till att du bara betonar en upplevelse eller punkt, såväl som dina reflektioner kring den. Avsluta din reflektion med ett slutstycke. Ge en kort sammanfattning av dina tankar i den första meningen i din slutsats. Tänk på allt du har lärt dig och hur dina erfarenheter kan vara till hjälp för andra.


Om det är lämpligt, avsluta din uppsats med en retorisk fråga till din publik om hur de skulle agera i en liknande situation. Alternativt kan du be dem reflektera över ämnen som det du har skrivit om på egen hand. Sedan införandet av reflekterande praktik inom omvårdnad har sjuksköterskor haft betydande fördelar. Några av fördelarna inkluderar:. Oavsett yrke behandlar människor information olika. Detta är även utan att beakta det faktum att de flesta sjuksköterskor arbetar under stress, de åtaganden de gör och den begränsade tid de får tillbringa med sina nära och kära. Vad detta innebär i verkliga termer är att närhelst sjuksköterskor gör misstag eller lär sig nya saker, behåller de information på olika sätt.


Det beror på att vissa sjuksköterskor kanske inte behåller information så bra, medan andra behåller mycket information. Genom reflekterande skrivande inom omvårdnaden måste dock sjuksköterskor sitta ner och medvetet fundera över sina erfarenheter på jobbet. Denna handling av medvetet tänkande innebär att sjuksköterskor börjar placera sina incidenter eller dagar på jobbet i långtidsminnet. När sjuksköterskor börjar gå igenom olika händelser och reflektera över alla alternativa handlingar de kunde ha vidtagit, förstärker de positiva handlingar djupare in i sina minnen. Även om reflektion kan inträffa före eller efter en specifik händelse, sker den ofta under händelser.


Detta innebär att sjuksköterskor reflekterar över sina handlingar när de skriver i sina dagliga journaler eller diskuterar frågor med sina chefer. Med övning kan dock reflekterande övning ske i handling. Detta inträffar när sjuksköterskor känner igen olika situationer medan de fortfarande är i dem och kan reflektera över vad som händer. Sådan reflektion tar sjuksköterskor ner på en väg av mindfulness, dvs. Sjuksköterskor behöver varken säga något som dyker upp i deras huvuden och de behöver inte få panik och bli nervösa under stunden. Alla möjliga saker kan hända sjuksköterskor och patienter under arbetets gång. Ibland händer saker i närvaro av sjuksköterskor, och ibland går de in och upptäcker att situationer utvecklas. Att tydligt komma ihåg incidenter och händelser när de inträffade, utan att utelämna dina handlingar kan vara en mycket viktig färdighet.


Det är därför reflekterande skrivande inom omvårdnad uppmuntras starkt, vare sig det är formellt eller helt enkelt att skriva i en daglig dagbok. Genom reflekterande skrivande i omvårdnad kan sjuksköterskor fånga all viktig information och hänvisa till dem i framtiden om det behövs. Reflektion är en viktig färdighet för alla vårdpersonal eftersom det hjälper dem att dela kunskap med andra vårdpersonal. Det gynnar utövarna och gör det möjligt för dem att förstå utmanande situationer. Utan tvekan hjälper detta till att optimera arbetsmetoder samtidigt som det förbättrar interprofessionella relationer. Genom reflektion kan både sjuksköterskor och annan vårdpersonal titta på sina kollegors praxis från en objektiv synvinkel.


Genom att göra detta kan sjuksköterskor höja kvaliteten på sina prestationer på jobbet. Reflektion skapar utrymme för att identifiera styrkor och svagheter, vilket utgör en grund för att förstärka och utveckla de områden som behöver förbättras. Nedan följer några rekommenderade steg att följa när du skriver reflekterande konton:. Allt reflekterande skrivande inom omvårdnad eller någon annan form av Reflektion för den delen börjar med en introduktion. Ange i inledningen vilka förväntningar du hade på en lektion, läsning eller upplevelse som du tänker reflektera över. Avsluta din introduktion med ett examensarbete som visar hur dina åsikter förändrades.


Medan de flesta reflekterande uppsatser följer den konventionella introduktionen, kroppsstyckena och slutformatet, följer reflekterande skrivande inom omvårdnad ett något annorlunda format. Reflekterande omvårdnadsuppsatser består vanligtvis av följande delar:. Att skriva om utbildnings- eller yrkeserfarenheter inom sjuksköterskeområdet är en vanlig praxis som har varit på plats under lång tid nu. Denna form av skrivande gör det möjligt för sjuksköterskor att utveckla Reflektion och följaktligen lära av sina erfarenheter. De flesta vårdpersonal uppmuntrar reflekterande skrivande för att upprätthålla utvecklingen av relationell, etisk och klinisk kompetens hos sjuksköterskor samtidigt som de främjar självkännedom. Introduktionen av en omvårdnadsuppsats bör förklara syftet med uppsatsen och informera läsarna vad de kan förvänta sig.


Detta avsnitt bör endast innehålla värdefulla och viktiga detaljer om uppsatsen. I det här avsnittet måste sjuksköterskor inte bara visa sina reaktioner på specifika situationer utan också dela med sig av sina personliga känslor. Ofta borde dessa känslor handla om hur de kunde övervinna sina känslor och agera rationellt. När du utvärderar dina erfarenheter, kom ihåg att hålla saker korta. Du kan göra det här avsnittet till en sammanfattning av deras erfarenheter eller händelser i fråga som betyder för dig på professionell nivå. Detta avsnitt har en nära koppling till föregående avsnitt. Medan du i föregående avsnitt bara ger en sammanfattning av den specifika händelsen eller upplevelserna, bör det här avsnittet fokusera på att illustrera vad de specifika händelserna eller upplevelserna fick dig att förstå.


Illustrera också eventuella planer för självutveckling som du tänker fortsätta i framtiden. Det här avsnittet är väldigt enkelt och okomplicerat. Ge en sammanfattning av all information du diskuterar i uppsatsen. Teknik spelar en viktig roll i sjukvårdsorganisationer. Därför, när utexaminerade sjuksköterskor utbildas i hur man använder olika typer av teknik, kommer de att få färdigheter som de kan lita på för att minimera stressen, särskilt på medicinering som också kan leda till medicinska fel. Vidare sägs tekniken vara fördelaktig till den grad att den har en chans att främja självstyre bland den utbildade sjuksköterskan och det kommer att öka den professionella utvecklingen. Tekniken kan också hjälpa den utexaminerade sjuksköterskan att kunna göra en jämförelse och genomföra uppföljning och utvärdering.


Övervaknings- och utvärderingstekniker hjälper till vid beslutsfattande som minimerar medicinska fel som sjuksköterskor kan orsaka. Vidare kan tekniken hjälpa en utexaminerad sjuksköterska att kunna kontrollera patientidentifikationen vilket strider mot de procedurer som omfattar medicineringsrättigheter och administration. Genom dessa strategier kommer det att uppnås inom hälso- och sjukvårdsorganisationer och konsumentsäkerhet. Utveckling av ordentliga planer och prioritering En annan strategi för att övervinna dessa utmaningar är att vårdinrättningen tar fram ordentliga planer och gör prioritering av de utexaminerade sjuksköterskorna. Prioritering kommer att leda till korrekt vård och vägledning av utexaminerade sjuksköterskor för att möjliggöra en smidig övergång mellan teoretisk utbildning som sjuksköterskeplacering som utbildad sjuksköterska på en sjukvårdsinstitution eller ett sjukhus.


Vidare valde jag strategin eftersom det är lätt för organisationerna att delegera uppgifter till sjuksköterskorna enligt deras förmåga. En sjuksköterska kommer att kunna hantera uppgifter enligt sina förmågor vilket också kommer att minimera stressnivåer och medicinska fel som kan uppstå i organisationerna. Avslutningsvis bör det identifieras att olika strategier identifieras och väljs ut som ett alternativ i vårdorganisationen. Dessa strategier hjälper organisationen och en utexaminerad sjuksköterska att inte bara övervinna utmaningar som han eller hon står inför som en utexaminerad sjuksköterska utan det gör det också möjligt för sjuksköterskorna att bosätta sig på lämpligt sätt i de nya placeringsmiljöerna. Tänk på misstagen av rädsla och medicinska misstag där en utexaminerad sjuksköterska som har placerats i en ny vårdorganisation är kapabel och benägen att göra.


Dessa utmaningar är skadliga, och det finns strategier som en organisation kan implementera och använda för att se till att de hanterar dessa utmaningar. Som nämnts ovan inkluderar strategierna inrättandet av placeringsprogram där de utexaminerade sjuksköterskorna kommer att prioriteras och övervakas tills de är säkra och kan bedriva ledningsvård utan att göra några medicinska fel. Vidare finns det också en rekommendation om att det finns ett behov av att implementera tekniken. Teknik hjälper till att minimera medicinska fel och gör det möjligt för sjuksköterskorna att förbättra sin effektivitet, särskilt utexaminerade sjuksköterskor. I dessa reflekterande uppsatser måste dessa strategier implementeras.


Det kommer att generera positiva effekter för den utexaminerade sjuksköterskan, sjuksköterskeorganisationen och även patienter som söker medicinska tjänster från dessa institutioner. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig.


Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Få hjälp med att skriva. Men varje patientbehov är unikt, nivån på dessa koncept kommer att variera på individuell serviceanvändare, såsom den integritet som andra serviceanvändare behöver kommer att skilja sig från vad Mr Moses kräver vid tidpunkten för sin vård. När värdighet inte är närvarande under hans vård kommer Mr Moses att känna sig nedvärderad, sakna kontroll, tröst och känna sig generad och skämmas RCN, Saker som framkom i min observation för att Mr Moses ska få vård på ett värdigt sätt innebär, leverans Mr Moses personlig vård på ett sätt som bibehåller hans värdighet, med stöd från teammedlemmar och en uppdaterad utbildning i att ge vård och stödjande avdelningsmiljö NHS-bevis, jag tog upp några frågor med min mentor som saknades när jag gick till Mr Moses, vilket inkluderar: Respekt, Sekretess, Självkänsla självvärde, identitet och en känsla av sig själv och Autonomi SCIE, Respekt är en sammanfattning av artighet, bra kommunikation och att ta tid SCIE.


Det är objektiva, opartiska hänsyn och hänsyn till alla människors rätt, värderingar, övertygelser och egendom Wikipedia, och herr Moses är särskilt sårbar eftersom han enbart är beroende av personal för att ge sin personliga vård på grund av sin ålder, skröplig och behöver assistent för att gå Hjälp de äldre, bör behandlas som en individ. Han ska inte diskrimineras. Betonad bör ligga på Rutiner under vård bör förklaras för Mr Moses och hans vård bör vara personcentrerad snarare än uppgiftsorienterad Calnan et al. Herr Lens värdighet måste respekteras och skyddas som en person som är född fri, lika i värdighet och har grundläggande mänskliga rättigheter Amnesty international, kommer sjukvården att behöva erkänna äldre människors specifika behov när det gäller att ta hand om dem, visa respekt för Mr Lens autonomi, privatliv under Mr Lens vård och undvika dålig praxis som kommer att gudomliggöra Mr Moses värdighet, som t.ex. : tillåta honom att förbli våt och smutsig eller skälla ut honom Åldersbekymmer, NMC:s uppförandekod säger att vården av Mr Moses bör vara sjuksköterskans första angelägenhet, respektera Mr Moses värdighet och behandla honom som en individ.


Mr Moses kommer att bli kontaktad på ett värdigt sätt, han bör ges val att bestämma om eller var han vill att hans vård ska utföras, visa lämplig kommunikation, känslighet och interpersonell skicklighet under interaktion. Värdighet är trotsa när det finns en negativ interaktion mellan personal och Mr Moses när friheten att fatta beslut tas från honom BMJ, Mr Moses utseende är avgörande för hans självrespekt; Mr Moses kommer att behöva stöd för att byta sin våta trasa. Herr Moses bör inte försummas baserat på sitt utseende snarare stödjas för att upprätthålla den standard han är van vid SCIE, The NMC, också instruera sjuksköterskor att främja och skydda tjänsteanvändares intresse och värdighet oavsett kön, ålder, ras, förmåga sexualitet, ekonomisk status, livsstil, kultur och religion eller politisk övertygelse.


Att Mr Moses är en äldre man kommer inte att vara problematiskt, för enligt koden ska vård ges, hans kulturpreferens, som att föredra en manlig personal som hjälper till med hans vård. Att behandla Mr Moses rättvist utan diskriminering är en del av koden, Mr Moses bör inte diskrimineras eftersom han luktar avföring och byxor våta av urin Quot men bör respekteras när han tar hand om sina behov. Sekretess är nära relaterat till respekt för SCIE, Mr Moses vård bör ges i ett privat område, för att säkerställa att Mr Moses får vård på ett värdigt sätt som inte förödmjukar honom: Diskussion om Mr Moses tillstånd bör diskuteras med honom där andra inte kan höra och gardiner eller dörrar är stängda under Mr Moses care Woolhead et al, Inkontinens är inte ovanligt; det kan bero på olika orsaker.


Det påverkar alla åldersgrupper Godfrey och Hogg, Inkontinent definieras som en ofrivillig eller olämplig urinering eller avföring som därigenom påverkar sociala funktioner eller hygien hos klienten DOH. Det finns olika typer av inkontinent såsom: stressinkontinent detta kan inträffa när hosta, eller under fysiska aktiviteter, trängande inkontinent överaktiv blåsa, reflexinkontinent inkontinent utan förvarning och blandad inkontinent både trängnings- och stressinkontinent Chris, Mr Moses kan ha varit ett offer för något av ovanstående. Avslutningsvis ökade min kunskap om begreppet värdighet och dess betydelse för hälso- och sjukvården och nyttan för tjänsteanvändare. NMC har gjort värdighet tydligare att förstå genom att inkludera värdighet bland sina koder.


Detta lätt har också klargjort att värdighet har olika betydelse för olika människor. En vecka efter min placering på samhället fick jag veta av min mentor att jag kommer att göra en bedömning för en ny patient som remitterats till vår tjänst. För att förbereda mig för detta började jag läsa bedömningsnoten från andra patienter och forska om den bästa metoden för att få information från patienten. Bedömning är en kontinuerlig process som innefattar att samla in information på ett systematiskt sätt från en mängd olika källor. Norman och Ryrie, Syftet med bedömningen inkluderar att bedöma och förstå behovsnivåer, planera vårdprogram och observera framsteg över tid, planera tillhandahållande av tjänster och bedriva forskning. Gamble och Brennan, Att göra en korrekt bedömning av social funktion ger värdefull information om utbudet av aktiviteter som en person kan utföra på egen hand såväl som de aktiviteter där en person behöver stöd Godsell och Scarborough, jag observerade skillnader i uppfattning om behov mellan discipliner.


Detta var fördelaktigt för gruppen eftersom det gjorde det möjligt för oss att uppnå en helhetssyn på möjliga behov. Ålder oro. Hjälp med kontinens. Amnesty internationella allmänna förklaringen om mänskliga rättigheter. Amnesty International, Storbritannien, London. Barker, P. Cheltenham: Nelson Thornes. British Journal of Community Nursing Upprätthålla äldre människors värdighet och självständighet i hälsovårdsmiljön. Laddat ner från bmj. com den 12 april doi Kate Lothian och Ian Philp Calnan, M, Woolhead, G, Dieppe, P. Nursing Times, , I grunderna för sjuksköterskepraktiken.

No comments:

Post a Comment